SAW je zpět. Úžasná vzrušující rafinovaná hra která způsobila zkázu svých obětí loni ve filmu SAW, je tu zpět s dalšími strašlivými hrami na život a na smrt. Když je objevena mrtvola, která opět odpovídá stylu vraha ze SAW, detektiv Eric Matthews (Donnie Wahlberg) zahájí podrobné vyšetřování a rychle přijde na to, že se jedná o téhož vraha. Osm dalších jeho obětí bojuje o holý život a do hry přichází Matthews…
Z téhle show se vypadnout nedá... V téhle show se nehlasuje... V téhle show prostě přežijete, nebo ne...
„SAW je jeden z filmů, u kterého diváci ihned žádají o pokračování, protože na konci prvního dílu zůstává příliš otázek nezodpovězených,“ vysvětluje producent Oren Koules. „Váhali jsme, jestli pokračování natočit, nebo ne,“ dodává Mark Burg, Koulesův kolega z produkce. „Ale dostávali jsme takové množství e-mailů s dotazy, co se se SAW stalo dál, že jsme to nemohli nenatočit.“ „Když jsem se díval na první díl SAW,“ říká režisér Bousman, „Chytlo mě to, protože film ukazuje skutečné lidi v situacích, kdy jsou donuceni chovat se jako zrůdy.
Dosud byla vrahova identita ze SAW pro diváky skryta, ale tvůrci filmu se rozhodli prostřednictvím detektiva Mathewse prozradit o něm víc. Ukáže se, že má dobře promyšlené plány, ve kterých figuruje 8 cizích lidí v zajetí a především – sám Mathews.
Stejně jako v SAW je i v SAW II. celá řada neočekávaných zvratů, kterým nebudou tentokrát moci uvěřit ani skalní fandové tohoto žánru (jistě je to zvedne ze křesla, ze kterého budou film sledovat). „To, co si myslíte, že chce film říct, není vůbec to, co si myslíte,“ říká Bousman, „Neustále se mění. V několika posledních scénách dojde k dramatické změně, kdy si uvědomíte, jaká je ve skutečnosti hra, o kterou jde, že jde o něco mnohem zásadnějšího, než jsme si zpočátku mysleli a než jsme čekali.“ Opravdu, konec filmu bude překvapení. Jenom hlavní herci a štáb měli možnost číst závěrečné stránky přísně střeženého scénáře. Tvůrci filmu natočili „čtyři nebo pět“ možných zakončení snímku, aby neprozradili, jaké jsou jejich skutečné záměry. Kromě režiséra Jamese Wana a scénáristy/herce Leigh Whannela, kteří film vyprodukovali, na filmu pracoval tým tvůrců z prvního dílu. Kamery se ujal David Armstrong , hudbu opět skládal Charlie Clouser a Kevin Greutert se opět chopil střihu. Tentokrát měli k dispozici větší rozpočet a snažili se aby pokračování SAW bylo ještě lepší než předchozí díl – hlavně ve způsobech, jak trápit vězně. David Hackl (výroba) se snažil vytěžit co nejvíce ze strašlivé atmosféry prvního dílu filmu. „SAW II přesunul do nového doupěte,“ říká producent Gregg Hoffman, „Je to tam opravdu nechutné, plné nejrůznějších bizarních mučících nástrojů.“ Především Hackl si užil řešení nejrůznějších pastí a mučících nástrojů. V jedné scéně vězněná žena ponoří ruce do nádoby plné žiletek. „Musel jsem přemýšlet o stovkách otázek: ´Proč nemůže ruce vytáhnout? Proč nemůže nádobu rozbít? Proč si nemůže ruku ošetřit a ovázat?“ Takové otázky obvykle při natáčení neřeším.“ směje se Hackl.
„Je fajn podílet se na zpracování takového napínavého scénáře,“ říká herečka Shawnee Smith, „Jako třeba ta scéna na začátku filmu, se sklapovací pastí. To je jako ve středověku. Takových filmů moc nevidíte. Tady to máte všechno pěkně natvrdo.“
Dosud byla vrahova identita ze SAW pro diváky skryta, ale tvůrci filmu se rozhodli prostřednictvím detektiva Mathewse prozradit o něm víc. Ukáže se, že má dobře promyšlené plány, ve kterých figuruje 8 cizích lidí v zajetí a především – sám Mathews.
Stejně jako v SAW je i v SAW II. celá řada neočekávaných zvratů, kterým nebudou tentokrát moci uvěřit ani skalní fandové tohoto žánru (jistě je to zvedne ze křesla, ze kterého budou film sledovat). „To, co si myslíte, že chce film říct, není vůbec to, co si myslíte,“ říká Bousman, „Neustále se mění. V několika posledních scénách dojde k dramatické změně, kdy si uvědomíte, jaká je ve skutečnosti hra, o kterou jde, že jde o něco mnohem zásadnějšího, než jsme si zpočátku mysleli a než jsme čekali.“ Opravdu, konec filmu bude překvapení. Jenom hlavní herci a štáb měli možnost číst závěrečné stránky přísně střeženého scénáře. Tvůrci filmu natočili „čtyři nebo pět“ možných zakončení snímku, aby neprozradili, jaké jsou jejich skutečné záměry. Kromě režiséra Jamese Wana a scénáristy/herce Leigh Whannela, kteří film vyprodukovali, na filmu pracoval tým tvůrců z prvního dílu. Kamery se ujal David Armstrong , hudbu opět skládal Charlie Clouser a Kevin Greutert se opět chopil střihu. Tentokrát měli k dispozici větší rozpočet a snažili se aby pokračování SAW bylo ještě lepší než předchozí díl – hlavně ve způsobech, jak trápit vězně. David Hackl (výroba) se snažil vytěžit co nejvíce ze strašlivé atmosféry prvního dílu filmu. „SAW II přesunul do nového doupěte,“ říká producent Gregg Hoffman, „Je to tam opravdu nechutné, plné nejrůznějších bizarních mučících nástrojů.“ Především Hackl si užil řešení nejrůznějších pastí a mučících nástrojů. V jedné scéně vězněná žena ponoří ruce do nádoby plné žiletek. „Musel jsem přemýšlet o stovkách otázek: ´Proč nemůže ruce vytáhnout? Proč nemůže nádobu rozbít? Proč si nemůže ruku ošetřit a ovázat?“ Takové otázky obvykle při natáčení neřeším.“ směje se Hackl.
„Je fajn podílet se na zpracování takového napínavého scénáře,“ říká herečka Shawnee Smith, „Jako třeba ta scéna na začátku filmu, se sklapovací pastí. To je jako ve středověku. Takových filmů moc nevidíte. Tady to máte všechno pěkně natvrdo.“